Tabbladen

woensdag 4 oktober 2017

Een hoody

Vandaag heb ik een hoody gemaakt voor Erik. Het patroon is een e-book met een heel uitgebreide beschrijving. Geen idee of die goed is, ik volgde mijn eigen pad met naaien. Het patroon is zeer geslaagd al maak ik de volgende een maatje kleiner. De boorden maakte ik door een zoom te maken met de stof naar buiten omgeslagen  en met de coverlock afgewerkt. De capuchon maakte ik met een overslag, het patroon gaat uit van een wat hoger gesloten capuchon. Zoals je op de foto ziet is mijn man blij met de trui😘.

Robin ontdekte tijdens het stofknippen dat de stof ingeweven hartjes had. Blijkt dat die nu ondersteboven zitten😂😱. De mouwen en panden moest ik nog flink inkorten en doordat ik dat op z’n harlefieks deed is nu de voorkant rondlopend en het achterpand recht en iets korten. Gelukkug is de trui ruim en valt het niet op. Deze trui was pasmodel voor een exemplaar van duurdere stof.

Volgens patroon had ik 2,5m stof nodig dus ik kocht wat extra. Uiteindelijk had ik dus ruim 1m stof over.


Patroon is e-book Alex.  klik
Patroon is maat S t/m XXL en het staat in lengtematen 1.75m en 1.90m op het patroon. Ik vond het vrij ruim vallen maar heb mij eens netjes aan de maatvoering gehouden en bij het passen tot een cm of 3 van de mouwen en zo'n 5cm van de onderkant afgehaald.













5 opmerkingen:

  1. Leuke trui en dat hij er blij mee is, is duidelijk! Op naar nummer 2

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet wat aan het patroon veranderen maar hij is meteen met de trui vertrokken ;-)

      Verwijderen
  2. Mooie trui. Fijn dat het meteen goedgekeurd is. Dan heb je eer van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat prachtig zeg en een dankbare afnemer, ook zo leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd fijn als het in de smaak valt bij de drager.
    Denk dat er nog wel meer zullen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen