Tabbladen

woensdag 13 september 2017

Schots rokje

Schotse ruit rok voor Robin. Stof van Nooteboom, patroon knippie sept 2017. Tailleband knipte ik aan de pas vast. Lengtemaat 146, breedte tussen 134 en 140.
De pas maake ik dubbel en dame wilde een blinde rits in de zijnaad ipv de grove rits voor,

Tip, pas nooit direct na het opstaan. Vanochtend zat het pasmodel goed. Aangepast en vanmiddag na uurtje dragen zat rokje toch te strak😱 Gelukkig heb ik nog genoeg stof voor een nieuwe (grotere) pas en het rokdeel hergebruikt ik bij de nieuwe versie. Dame is tevreden, alleen even een maatje groter maken dus.


De nieuwe versie van de rok met de bovenpas in een maatje groter is af. Het rokdeel heb ik hergebruikt. 

De rok moest meteen aan naar school ook. Gelukkig was de rok snel af voordat ik zaterdag geveld werd door de koorts met een fikse verkoudheid. Inmiddels ben ik voor een paar uur mijn bedje weer uit en sneed ik met de cameo nog een tekst voor op een grijze kale sweater. Die past mooi bij het rokje dan. 

Ik zag wel dat die holle rug van Robin ervoor zorgt dat het rokje achter korter valt dan voor. Weer iets om mee rekening te houden bij een volgend rokje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten