Tabbladen

zondag 5 april 2015

Snel vestje


Dit restje kant lag in de kast te niksen. Robin was er helemaal weg van en wilde een t-shirt ervan. Het kant is vrij stevig, niet rekbaar en bovendien is het stukje stof erg klein. Niks voor een t-shirt dus, rokje idee keurde ik af wegens geen stof voor een voering en je kijkt dwars door dit kant heen.

In een oude bizzkids (zomer 2008) vonden we een patroon van een kort spijkerjackje. Door de deelnaden en de kraag weg te laten en de mouwen in te korten kon dit er net uit. ipv de kraag heb ik een belegje erop gezegd. Dit naait super makkelijk want het rafelt niet dus je vouwt de zoom naar binnen, zigzagje erover en klaar. Door de kleurnuances vallen de stiksels ook al niet op.

Kind helemaal happy. Denk alleen dat ik de mouwen toch nog iets versmal.

Oh, en zo'n kapsel krijg je door twee weken met ingevlochten haar rond te lopen. De vlechten zijn er gisteravond uit gegaan.

    

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk vestje heb je van dat kleine stukje kant weten te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat Robin er blij mee is.
    Leuk hoor die haren.

    BeantwoordenVerwijderen