Tabbladen

donderdag 15 januari 2015

Lapjesdeken in wording

Na heeeeeel veel twijfel en geen naaizin heb ik besloten om mij aan een lapjesdeken te wagen.
Tuto oa hier maar er zijn er nog meer te vinden. 
klik

Slechts 240 lapjes moest ik snijden :? 
Gelukkig vond ik nog een grote plaat mdf die als snijmat dienst deed. Het rolmes van de praxis is super, na die 240 lapjes snijden doet het mes het nog steed, het mdf is wat gestreept.
De deken wordt 6 stroken breed, iedere strook bestaat uit 40 lapjes.
Ik gebruik stofjes die nog in de kast lagen of tijdens het Sancho weekend over waren.  
Oh ja, ik moet natuurlijk weer iets anders doen dan in de tuto staat. Daar worden blokken gemaakt die aan elkaar gestikt worden, ik maak stroken van 40 lapjes aaneen ipv blokken van lapjes.

Inmiddels zijn 2 stroken af

1 opmerking:

  1. Wat een mega klus!! Maar het ziet er nu al heel mooi uit. Hou het eindresultaat maar in gedachten....succes!

    BeantwoordenVerwijderen