Tabbladen

woensdag 24 oktober 2012

Polo jurk

Een polojurk uit een ottobre zomer 2005. De jurk is nummer 34 maar die is pas vanaf maat 134. Laat het patroon van een poloshirt er nu wel in staan in maat 122 (shirt nummer 29). Dus patroon aangepast naar maat 122 en het jurkdeel wat verlengt want dat was wel erg kort.

Nu vraag ik mij alleen af of Robin haar hoofd wel door de opening past, en het model is uit logeren dus of het past weet ik morgen pas. En het plan was om ook op de achterkant iets te borduren maar dat ging tot tweemaal toe fout dus dat heb ik maar opgegeven. Het draadjesknippen is iets voor vanavond op de bank.


En omdat de messen van de locker bot zijn is het een uitdaging geweest om het tricot geheel in elkaar te zetten met de naaimachine en de coverlock.
De naden zijn zoveel mogelijk met de kettingsteek gedaan en dan met de cover er overheen met de binnenkant van het stiksel naar buiten.




Update op 3-11 : de kraag is vervangen door een tricot kraag en de jurk past nu over Robin haar hoofd. Eerst het kraagje gemaakt, dat over het hoofd gepast en het lukte dus toen de boel voor het eggie gedaan.
Hieronder de foto van de nieuwe kraag

4 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk jurkje zeg. Ik ben net begonnen met tricot meteen aan elkaar te locken, ik vind het helemaal super.

    Gr nancy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Net als de ABC-jurk met bijpassend shirt en legging!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anouk,

    Wat mooi gedaan en wat tof dat je zelf patronen kan veranderen naar een gewenst resultaat zo.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal leuk! Ziet er keurig uit ook, mooie details.

    BeantwoordenVerwijderen