Tabbladen

zondag 6 maart 2011

Heftig jackie, Silverlake windbreaker mt 110

Bij Harrie's stoffen was ik aan het snuffelen naar een stofje voor de Silverlake windbreaker. Ik dacht aan rustige stof om met de borduurmachine los te kunnen gaan maar Erik's oog viel op deze stof en ik vond hem ook erg leuk.
Aan kleur geen gebrek deze zomer.

Het is een heftig gekleurd jack geworden, ik ben ook helemaal los gegaan op het doorstikken. Werkelijk ieder naadje is met dubbel garen doorgestikt. Robin vind het jack super, vooral de draken en dat er ook ROZE in zit.
De jas is gevoerd met katoen en het voor en achterpand heb ik ook van een tussenvoering van winddichte stof voorzien (uit een oud buitensport jack geknipt).

Of het jack echt kleuterproof is betwijfel ik, het gaat volgens mij enorm snel pluizen maar dan maak ik gewoon een ander jack erbij. De stof is verschrikkelijk om te naaien. Het zijn heeeeeeeeel veel erg fijne draadje die door elkaar geweven zijn en die rafelen enorm tijdens het naaien.
En voor het betere buitenspeelwerk is er altijd nog een spijkerjack en bodywarmer ;-)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Anouk,

    (ik volg sinds kort jouw blog)

    leuke jas geworden! Erg origineel.

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, daar ga je veel complimentjes op krijgen. En terecht! Hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow sehr schöne jacke und dein blog ist auch schön
    bin gleich leserin
    lg franzi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gaaanz toll:-))) herzliche grüße barbara

    BeantwoordenVerwijderen