Tabbladen

donderdag 7 oktober 2010

Winterjas knippie 6-2009

Toen ik op het Sanchforum de winterjas zag die jensen voor haar kleindochter gemaakt had was ik verkocht. Die moest hier ook komen. Gelukkig was mijn schoonmoeder zo aardig om bij Harry stof te gaan kopen dus snel aan de slag.
En zie hier het resultaat.

De lakstof heb ik voor ik de jas in elkaar zette doorgestikt met elastiek erachter om het pof effect te krijgen. De jas is nu nog iets ruim maar dan kan ze hem lekker de hele winter nog aan (lijkt wel of Robin pokon eet, zo snel ze overal uitgroeit).
O'ja, de binnenzak met musketonhaakje moest er echt bij. Sinds Robin een 'grote fiets' heeft met een eigen slot moet de fietssleutel veilig opgeborgen kunnen worden ;-)
Handig dat je de witte lakstof zo met een doekje kunt afnemen, het valt nu pas op dat ze toch echt aan modderworstelen lijkt te doen op het schoolplein. Nooit eerder zo veel zwarte spetters gezien op een jas.





De sluiting voor is een rechthoekig deel van een gesp, het bandje erdoor sluit met een klittenbandje. Een drukknoop op dit punt vond ik wel een risico dat ze hem door de stof zou trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten