Tabbladen

zondag 24 oktober 2010

Paars ribpak

Voor Robin een damespakje in donkerpaarse rib gevoerd met kleine paarse ruitjes. De achterkant van de kleppen van de zakken en de lummels zijn ook van paarse ruitjes. 
De broek is van het patroon ABC94 en het gilet is uit de bizzkids winter 2009/3 nr. 


Van Sancho had ik begrepen dat de broek groot zou vallen maar dat valt reuze mee, hij zit nu netjes maar haalt vast het einde van de winter niet. Omdat ik minder stof nodig had dan verwacht kon er nog een giletje bij. Deze had ik in met 110 in gedachten, toen het bijna helemaal in elkaar zat bleek dat ik toch iets fout had gedaan met de voering, wel een centimeter of 4 te small in omvang. Ik heb het opgelost door in het achterpand van rib een naad te maken waardoor het gilet dus 4 cm nauwer in omvang is geworden maar het past en zit goed bij de broek.
Het koord voor onder aan de broekspijpen is zoek in de kamer met naaispullen, dan maar even een lint erdoor al is het wel wat tuttig. Dit moet dus nog vervangen. 
De achterkant van de broek heeft nu wat spikkels bij de achterpas. Het stiksel zat eerst niet goed en ik heb het uitgehaald en opnieuw gestikt. De pluisjes vallen op de foto extra op, na een wasbeurtje zijn ze vast niet meer zichtbaar.
O'ja, de patronen van abacadabra blijven soms abacadabra. De rits inzetten volgens het patroon is niet gelukt, uiteindelijk ben ik maar op een andere manier aan de slag gegaan. De rits is uiteindelijk gelukt maar ik trap er niet meer in om het patroon te volgen. Volgende keer bij ABC alleen het patroon tekenen, dan bedenken hoe het aan te pakken en nogmaals checken of het patroon dan voldoet of dat patroondelen aan elkaar geknipt kunnen worden.

1 opmerking: